Sommar i Sveige

Hej! Nu är jag ÄNTLIGEN hemma! Och det kommer jag vara tills fredag, för då åker jag till pappa. Jag vet inte om han har fixat sitt internet ännu, men jag hoppas det, för då kan jag ju blogga där ifrån! :)
Ja, sommar i Sverige, det kan man ju verligen säga att jag har haft. När jag var på Kreta i våras ville jag ju stanna längre (såklart), men ändå såg jag fram emot en sommar i Sverige.
Jag tyckte på något sätt att det var så fint med björkar och sånt. Men med sommar i Sverige menar jag en sommar på landet (för det är ju då man får mest av Sverige), vilket jag också haft. Ibland har det varit ganska så tröttsamt, men tur att jag har haft mina kompisar där nere att umgås med! Jag kände Martina, Frida och Evelina. Marina och Frida är systrar, och jag var med Martina 2 ggr. Iår fick jag en ny kompis, som heter Maja. Hon bor inte där, men nära, för det är hennes sommarhus. Hon har en bror som heter Tom, så vi brukar vara alla tre.
Jag sov hos dom i deras ''riktiga'' hus i fredags, och det var jättekul :D
Nu lite bilder :)


Utsikten från vårat hus är...lång


Det här landet gjorde Jamie (min låtsaspappa) iår, och jag har planterat pumpor med kärnor från förra årets pumpa. Jag kom tyvärr inte ihåg det förrän långt in på sommaren, så dom han inte bli klara :( Men nästa år ska jag sätta dom mycket tidigare! :)


Det låg pumpatjärnor i vattenkannan (jag förmodar att Elliot har lagt dom där), så när vi vattnade måste det ha kommit med en, så nu har det börjat växa en pumpa i blomkrukan!


Vi odlade paprika i växthuset, men dom satte vi nog också lite för sent. Dom största blev så här stora :P

Om man lägger upp för mycket bilder blir det ju lute tråkigt att kolla, så jag får blogga mera (med bilder) imorgon igen, så har jag ju lite mer att skriva om också. Ha det bra!

Veronica

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0