Snökaos!

Hejehej! Tordsdag. Man går upp oc går till bussen. Man måste gå på vägen, för SJÄLVKLART har plogbilen kört upp all snö på trotoaren. Ja, och iskallt... Jag måste verkligen köpa nya vantar, för jag fryser tassarna av mig!
Sen var det värsta trafiken p.g.a. snön, så vi kom tio  minuter sent till lektionen. Och när jag säger vi menar jag vi buss-barn. ;)
Sen var det ingen musik, så vi fick sluta 12. SOFT! tänkte jag. Greta och jag gick och åt mjölk och mumsiga flingor, och sen vi gick vi till bussen; som aldrig kom. Samuel kom däremot, och berättade att alla bussar var inställda på grund av snökaoset. Hehe, allt det här händer ju bara inte på en dag? Men det är minsann inte allt! Jag ringde mamma och frågade om hon kunde hämta mig, men hon ville inte köra bil i ovädret, så vi rngde Gretas mamma, men hon jobbade. Så jag och Greta gick till tempo och köpte nudlar och cola. sen gick vi hem till mormor. Tur att jag hade nyckel! Men... När vi kommer dit så är det djup snö framför dörren. Så jag sjansar på att hemnyckeln passar till förrådet och att det finns en snöskyffel där. Mina mystiska känslor stämde :D Greta och jag skottade tills vi kunde ta oss in. Sen käkade vi dom himmelskt goda nudlarna och pluggade till so:provet, och till slut kom Gretas mamma. Underbart! det kanske fanns en mening med kaoset? Att jag skulle plugga till provet! Greta är jättebra att plugga med, för jag orkar inte annars. Godd, good!
Nu ska jag gå och avnjuta en smaskig skål grek-yoghurt med persikor. :D
Veronica

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0