KRETA

Hej! Nu har jag kommit hem från skolan.
Skoldagen började med läsning. Jag läser en bok som heter skatan, och nu, runt sidan 70-80 har den äntligen börjat bli spännande :) Vi sorterade bland pärmarna innan lunchen också. Lunchen var pastasallad med skinka i. Jag och mina kompisar tog den vegetariska med quorn. Jag hittade ett svart hårstrå, men tog ut det utan att säga något för att inte förstöra aptipten för dom andra. Sen såg Linn när jag stoppade i mig ett likadant hårstrå! UCSH! Jag sprang till den andra delen av matsalen och spottade ut det i papperskorgen. En tjej blev äcklad... Men, men :D Mattanterna säger hela tiden att det är någon elevs hår, men det är alltid likadana hår, och unga människor fäller ju inte hur som helst...

Efter lunchen var det slöjd och jag gjorde klart mitt grillspett, vilket jag blev jättenöjd med. Sen näst-nästa vecka så kan jag lägga upp en bild på det. Inte nästa, för då är ju jag på Kreta! Ja, det är jag, mamma och Elliot som åker på söndag och är borta i en vecka. Det kommer att bli urskönt! Det är ju typ världens bästa födelsedagspresent. Två månader i efterskott och så... :) Ett till ord med 4 konsonanter i rad: födelsedagspresent. Hotellet vi ska bo på ligger praktiskt taget på stranden, och den har jättefin pool, resturang och superduper fina rum. :D Det blir mycket kort därifrån när jag kommer tillbaka :D

Idag är det den 19 Maj, och det betyder att min underbara katt Ssk fyller år!



Ssk fyllde 7 år <3

I helgen satte jag tofsar på Elliot, och han blev skitgullig!


Elliot skulle ju lika gärna kunna vara en flicka...
Veronica

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0