Abort

Helt plötsligt tänkte jag skriva ett småallvarligt inlägg. Om abort. Folk typ hatear Justin Bieber för att han är emot abort, men i grund och botten är jag också det. Jag tycker att om man inte är redo att skaffa ett barn får man ta ansvar innan man blir med barn. Vissa gör ju abort ganska sent, när fostret börjat utvecklas en hel del, vilket jag bara tycker är fruktansvärt. Om jag till exempel skulle bli med barn nu hade det varit mitt eget fel och jag hade tagit ansvar för det.
Det var den här bilden som fick mig att tänka på det här. Det finns tillfällen då jag tycker att dret är okej att göra abort. Antingen om man blir våldtagen eller om man vet att barnet kommer vara sjukt. Då hade jag gjort abort för barnets skull, hur jobbigt det än skulle vara. Jaha nu ska jag inte skriva om det mer, adiooos :)
Veronica

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0