Eurovision internationellt - inte Melodifestivalen

Vad fasen. Är nog den allmäna reaktionen hos sveska folket. Jag har alltid älskat melodifestivalen och varit ganska ensam om det tills jag började gymnasiet. Typ alla som går i min klass skulle kolla med massa kompisar och när dom frågade mig vad jag skulle göra sa jag att jag skulle kolla med mamma, en tillställning som var ganska trevlig ända tills våra medmänniskor i Europa började kasta ut en massa tolvor till Robin hejvilt och ca. 0,7 poäng till Yohio?? Väldigt märkligt. Visste inte om jag hejade på Yohio eller Ulrik, men när Ulrik fick sina poäng tidigt höll jag självfallet på Yohio.
 
 
Svenska folket: YOHIO VINNER! Om det var svenskarna som fick bestämma ja. Jag vet att vi ca. alltid haft internationella jurymedlemmar som suttit och dömt, men det här året visade sig ju verkligen vilken dålig idé det är. TROTS att Sverige gav mest poäng till Yohio går ROBIN och vinner?!?! Har inget emot människan men Melodifestivalen är trots allt Sveriges tävlingen, och då kan man ju faktiskt tycka att det är svenskarna som får bestämma. När jag loggade in på Twitter var det det enda folk skrev om, och jag tycker att vi följer min kära väninna Gretas förslag: SKRIV KLAGOBREV! HELA BUNTEN! Så kanske rättvisa skipas för svenska folket någon gång i framtiden.
 
Förresten tycker jag att Yohios tal innan han sjöng var mycket vackert!
 
Arg chey

Kommentarer
Postat av: linn

nemen veronica vad är det du påstår!! nu har vi ju chans att vinna :D

2013-03-12 @ 22:32:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0